تراورتن ابیانه سوپر

تراورتن ابیانه یکی از سنگ های بسیار زیبا و با رنگ روشن می‌باشد که قیمت مناسبی دارد و نمای زیبایی می‌تواند خلق کند از امروز قصد داریم تا سنگ تراورتن ابیانه را مورد بررسی قرار بدیم.

امروزه سنگ های سفید و روشن بین طراحان و ساختمان سازها طرفدار بیشتری دارد و در معاملات سنگ‌های ساختمانی هرچقدر سنگ روشن‌تر باشد، ارزش بالاتری دارد. سنگ های تراورتن ابیانه، از دسته سنگ‌هایی هستند که در رنگ های روشن نظیر رنگ‌های سفید، کرم روشن و استخوانی دیده می‌شوند.

سنگ‌ها پس از فرایند برش و تولید، با توجه به نوع، کیفیت، رنگ، ابعاد و ضخامت در سورت های مختلفی قرار داده می‌شوند.

درباره سنگ های تراورتن ابیانه با سورت های سوپر می‌توان گفت که : روشن ترین، سفید ترین و یکدست ترین سنگ تراورتن موجود در بازار سنگ است.
بار ها در مقالات خود گفته ایم که سنگ های تراورتن هر چقدر سفید تر و بی موج تر باشند، گران تر، با ارزش تر و پر طرفدارتر خواهند بود. اما نکته جالبی که درباره سنگ های تراورتن ابیانه وجود دارد آن است که  قیمت این سنگ در رنگ های سفید و روشن در حد تراورتن های سفید و بی موج عباس آباد نیست و حداقل ۳۰ درصد از آن ارزان تر است.

کاربرد های تراورتن ابیانه

از آنجایی که سنگ تراورتن ابیانه جزو زیر مجموعه‌ی سنگ های تراورتن هستند، مانند تمامی تراورتن ها داری خلل و فرج می‌باشند که این امر باعث می‌شود سنگ های تراورتن وزن کمتری نسبت به سایر سنگ ها مانند مرمریت و گرانیت داشته باشند. این امر باعث می‌شود این سنگ با ملات چسبندگی بسیار خوبی پیدا کند و به طبع کاربرد های بسیار زیادی داشته باشد. یکی از کاربرد های مهم سنگ تراورتن ابیانه استفاده در انواع سبک های نما از جمله نمای مینیمال و نمای رومی می‌باشد.

لازم به ذکر است که سنگ های تراورتن ابیانه به دلیل رنگ روشنی که دارند کاربرد بسیار فراوانی در نمای ساختمان ها از جمله نمای کلاسیک (نمای رومی) دارند و استفاده از سنگ های تراورتن ابیانه بدون شک با توجه به رنگ و درخششی که دارند، به هر ساختمان زیبایی خاصی خواهد بخشید.

انواع برش‌های سنگ تراورتن ابیانه

سنگ های تراورتن‌ ابیانه به واسطه رنگ و نوع برشی که دارند دسته‌بندی می‌شوند. دو روش برای برش تراورتن ابیانه وجود دارد.
1 – موج‌دار
2 – بی موج
البته لازم به ذکر میدانم که خدمتتان عرض کنم اکثراً این سنگ را به صورت بی‌موج برش می‌دهند.

ما سنگ تراورتن ابیانه را در صنایع سنگ کوهساران در سه دسته زیر سورت می‌کنیم.
1 – تراوراتن سفید ابیانه
2 – تراورتن کرم روشن ابیانه
3 – تراورتن استخوانی

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • یکنواخت
  • رنگ روشن
  • جلا و ساب پذیری بالا

نقاط ضعف

  • جذب آب بیشتر از سایر تراورتن ها
  • مقاومت فشاری پایین تر از سایر تراورتن ها